Selecteer een pagina

Social Media helpt met SEO

Social Media helpt met SEO

Weet u wat u moet doen om weblezers te lokken?

Inderdaad, goede contents schrijven! Maar hoe zorgt u ervoor dat u überhaupt te vinden bent in Google?

Link building is allang uit de mode en het is niet de favoriet van Google. De nieuwe hype is Social Media.

Social media zoals Twitter en Facebook zijn de afgelopen jaren een steeds grotere rol gaan spelen binnen de internetmarketing.

social media voor seo
Waarom Social Media SEO?

Een goede webcontent met uitstekende meta tags is niet meer voldoende om gewaardeerd te worden door Google en andere zoekmachines.

We weten allemaal dat u Social Media kan inzetten voor branding en klantenbinding. Maar wat nieuw is, is het volgende:

Google gebruikt Social Media oftewel social signalen als indicator in zijn ranking sinds eind 2010. Dit betekent dat social Media nu ook deel uitmaakt van de verschillende factoren die de ranking bepalen.

Dus maak zo snel mogelijk een account op Twitter, Instagram, Facebook, YouTube en/of Pinterest. Belangrijk is dat u ook actief moet blijven op die pagina’s. Houdt uw lezers en volgers bezig met leuke blogs, posts en tweets. Moedig ze aan om uw posts te delen. Dat is wel Google zijn favoriet: hoe meer shares, hoe hoger de ranking.

social media voor seo succes
Hoe implementeer je Social Media SEO succesvol?

 

  1. Schrijf high-quality content, die door Google gewaardeerd wordt. Als u een webpagina schrijft die di­e vraag beantwoordt van uw doelgroep en dus in dat doel voorziet (bijvoorbeeld online een fiets aanschaffen), dan biedt u geweldige inhoud. Uw website is dan namelijk heel relevant voor de bezoekers.
  2. Maak social sharing makkelijk. Schrijf content dat lezers persoonlijk aanspreekt.
  3. Optimaliseer uw afbeeldingen en profielen regelmatig. Maak gebruik van keywords en tags, zodat u makkelijk te vinden bent.
  4. Gebruik de auteurschap van Google+. Hiermee wordt gedoeld op ranking van auteurs binnen Google Auteurschap. Met Google Auteurschap kunnen schrijvers van online content een reputatie opbouwen bij Google. Wanneer er dan wordt googled op één van deze schrijvers, kan men zien waar deze schrijft, waar het over gaat en of de content ook waardevol is.
  5. Meten is weten. Voer een plan-do-act check uit. Controleer regelmatig de performance van uw website en Social Media.  Pleeg correcties waar nodig.
Een extra tip die we graag meegeven: Social Media heeft een zusje gevonden, namelijk sharen via Whatsapp. Heeft u een WordPress-site, dan is het nog eenvoudiger: de plug-in Mobile ShareBar heeft standaard een Whatsapp-deelmogelijkheid!