06 85463975 info@gofke.nl

Het laten groeien van je merk en het aantrekken van klanten tijdens de eerste maand van zakendoen is cruciaal, zelfs als je geen winst maakt.

Het idee van slapend rijk worden is verleidelijk. Natuurlijk willen we allemaal wakker worden met de grootste bestelling van het jaar. Of op vakantie zijn en geld verdienen tegelijk.
Dit is het mooie van e-commerce. Je kunt werken vanuit je zolderkamer in Limburg of op het strand van de Bahama’s en terwijl er iemand die in Amsterdam in een villa woont, jouw product bestelt.
Ik ga je vertellen hoe ik meer dan €1,000 euroomzet maakte tijdens mijn eerste maand van mijn e-commerce business. Ik zal ook uitleggen hoe ik geld verloor tijdens mijn eerste maand, iets wat ondernemers niet makkelijk delen.

Het probleem

Het grote probleem met ondernemers die een e-commerce business opzetten, is dat zij een pagina opzetten en dan geduldig wachten tot er bestellingen binnenkomen. Helaas is dit niet hoe het werkt. Als je denkt dat het gemakkelijk wordt, nou, dan moet je nog eens goed nadenken. Als je bijvoorbeeld een geweldig boek schrijft, moet je er voor zorgen dat het verspreid wordt om het verkocht te krijgen. Zo niet, dan zal je boek op een plank stof blijven liggen. Hetzelfde geldt voor e-commerce. Je moet mensen attenderen op jouw pagina en op jouw producten, want anders zal je geen bestellingen binnen zien komen.

Mijn uitdaging

Het mooie van het hebben van een digital marketing agency, The Media Captain, is dat ik werk met alle verschillende soorten van e-commerce. Wij hebben gewerkt met ondernemers die op zoek zijn naar hun eerste verkoop tot nationale merken die hun miljoenenwinst al binnenkrijgen via e-commerce maar willen verhogen.

Na dicht met klanten aan de e-commerce kant samengewerkt te hebben, besloten mijn familie en ik om een nieuw e-commerce bedrijf op te zetten: Derm Warehouse. We verkopen door artsen aanbevolen huid- en haarverzorging en make-up.
Laten we kijken naar mijn prestaties gedurende de eerste maand van het bedrijf en naar de stappen die je moet nemen in je eigen e-commerce bedrijf om meer dan€1,000 euroin een maand te verdienen met verkopen!

 

Inkomstenverdeling

Tijdens de eerste maanden van DermWarehouse, hebben we €2,439.65 aan inkomsten binnen gekregen en 35 klanten. Dat klinkt goed, toch? Het enige probleem is dat we GEEN WINST MAAKTEN, wat te verwachten is tijdens je eerste maand.

Hieronder de financiële verdeling:

Inkomsten: €2,439.65
Productiekosten: €1,463.79
Reclame-uitgaven: €1,505.88
Totaal verlies: -€530.02 ( €2,969.67 – €2,439.65)

 

Belangrijke punten

Er zijn verschillende belangrijke punten uit onze eerste maand die we op dit moment kunnen verklaren.

  • We kregen 35 klanten en zijn hoopvol dat deze klanten terug zullen komen.
  • We hebben 60 e-mailadressen verkregen via verschillende marketing campagnes en geloven dat we hiermee kunnen verkopen.
  • We hebben retargeting advertenties en dynamische retargeting advertenties gebruikt voor mensen die onze pagina bezoeken, maar nog niets kopen. Wij hopen dat sommige van deze bezoekers die nog niets hebben gekocht zullen terugkomen en nieuwe klanten worden.
  • Van de 35 bestellingen die binnenkwamen, waren er 30 dankzij betaalde advertenties.
  • Om onze winstgevendheid te verhogen, moeten we meer organic sales binnen krijgen, aangezien organische opbrengsten voor de meeste winst zorgen.

De reden dat ik deze informatie wilde delen is omdat de meeste ondernemers niet transparant zijn over de financiën van hun bedrijven. Ze maken een Facebook post om het te laten lijken alsof ze miljoenen euro’s verdienen, maar dit is bijna nooit het geval met beginners. Er zijn nou eenmaal opstartproblemen voordat een bedrijf winstgevend wordt.

Ik zal mijn tips met jullie delen die je moet nemen om je bedrijf op een punt te krijgen waar het meer dan €1,000 euro per maand verdient met verkopen, terwijl je tegelijkertijd een merk opzet. Voor de meeste e-commerce bedrijven is het in het begin het belangrijkst om hun verkoop te genereren, zodat je nieuwe klanten kunt krijgen en je merk geloofwaardig wordt.

Mijn tips voor jullie:

  • Google & Bing Shopping:
    Als iemand zoekt naar een “sta bureau” en jouw product komt naar boven op Google met een afbeelding met de prijs, dan is de persoon die zoekt en klikt op jouw advertenties zeer geneigd om te kopen.

Hierbij is het dus belangrijk dat je jouw e-commerce pagina zeker aan Google en Bing Shopping linkt. Je moet een Google Merchant Center account aanmaken en je product feed uploaden. Er zijn zeer goede plugins voor e-commerce platformen als Shopify en WooCommerce die een automatische feed creëren.

Gebruik retargeting:Met retargeting zorg je ervoor dat je op een effectieve manier de bezoekers van jouw website terug krijgt.
Dit is belangrijk omdat 97 van de 100 mensen die jouw pagina bezoeken, ZONDER iets gekocht te hebben ook weer verlaten. Iemand die naar jouw pagina komt via een Google Shopping campagne kan zeer geïnteresseerd zijn in het bestellen op jouw pagina, maar is prijzen aan het vergelijken bij drie verschillende concurrenten. Jouw retargeting advertenties kunnen het verschil maken om hen eraan te herinneren om naar jouw pagina terug te gaan om te kopen. Voor retargeting moet je een pixel op het backend van jouw pagina plaatsen, zodat je jouw bezoekers kunt volgen. Je moet ook creatieve advertenties bedenken die de gebruiker achtervolgen. Adwords heeft een geweldige tutorial over hoe je retargeting opzet. 

  • Gebruik dynamic retargeting:
    Dynamic retargeting advertenties brengen je retargeting strategie naar een nieuw niveau. Je bent hiermee in staat om retargeting ads te plaatsen gebaseerd op de laatste e-commerce pagina die de gebruiker op jouw pagina heeft bezocht! Dus als iemand geïnteresseerd is in een spijkerbroek van jouw winkel, dan zullen zij exact dit product met de prijs te zien krijgen. Je kunt ze zelfs verleiden om terug te komen met een speciale aanbieding of korting!

Facebook’s product catalog is de perfecte plaats om dynamic retargeting te gebruiken. Google en Bing zijn andere networks waar je mee vooruit kunt.  

  • Goed getimede pop-ups:
    Je kunt verschillende parameters hebben, zoals het alleen tonen van de pop-up als een bezoeker drie pagina’s heeft bezocht of als deze meer dan 60 seconden op je pagina is. OptinMonster zal dan op een dynamische manier de coupon code aan de klant tonen.

Met OptinMonster kun je een mooie A/B test lead capture forms opzetten zonder een developer.

  • Zoekmachine optimalisatie:
    Eerder in dit artikel noemde ik dat onze winst in de eerste maand veel beter was geweest als we regelmatiger SEO traffic en bestellingen binnen hadden gekregen. Als je continue werkt aan het verbeteren van je domain authority door het maken van geloofwaardige links, dan kan dit een van de meest winstgevende inspanningen zijn voor je e-commerce bedrijf. Dit is een tijdrovend proces en het kan meer dan een jaar duren voordat je er de vruchten van plukt, afhankelijk van de concurrentie in jouw industrie.

Verlies nooit het uitbouwen van je organic rankings uit het oog. Geduld is een schone zaak. Schrijf je in voor een dienst als Moz om je ranking positie in de zoekmachine te zien. Als het je lukt om op de eerste pagina met zoekresultaten te komen met bepaalde zoekwoorden die kunnen resulteren in verkoop, zal dit vanuit een marketing perspectief het meeste rendement op de investering opbrengen voor jouw bedrijf.

Vergeet ook zeker je e-mail marketing en content marketing niet. Deze zijn allebei cruciaal wanneer je voor het eerst een e-commerce pagina begint.
Als je in je eerste maand meer dan €1,000 euro met verkoop wilt verdienen, volg dan de bovenstaande stappen en je zult gegarandeerd op weg zijn naar succes – voor ons werkte het!

Nieuw in onze blog

Hoe Kan Je Meer Verkopen Online

Hoe Kan Je Meer Verkopen Online

08DEC, 2020Hoe kunt u online meer verkopenWat als er een methode of een proces zou zijn die u zou kunnen toepassing om webshop verkopen te stimuleren? Zou dat niet fijn zijn? Nou, die mogelijkheid bestaat en het werkt in alle categorieën van het bedrijfsleven. Ik heb...

Lees meer