7 voordelen van het gebruik van Facebook-store voor directe verkoop

Als je al een Selz-winkel hebt, dan kun je door middel van een paar keer klikken direct verkopen aan je Facebook community. Als je nog geen Facebook-store hebt, maar je hebt een grote Facebook-community, dan is het tijd om een online winkel te beginnen om mensen te kunnen geven wat ze willen: jouw producten!

Of je jouw producten nu gratis weggeeft of dat je ze verkoopt voor een schijntje, je kan jouw Selz-winkel direct installeren op je Facebook-handelspagina. Aangezien meer dan 60% van de Facebook-accounts bijdragen aan online verkoop, is het toevoegen van een Facebook-store aan je online marketing strategie ongetwijfeld een goed idee.

Hier zijn een paar voordelen van het gebruik van Facebook-store voor directe verkoop.

Een winkel toevoegen kost slechts een paar klikken

 

Om een Facebook-store aan je handelspagina toe te voegen, log je simpelweg in op je Selz-account, je klikt op Instellingen>Winkel en je klikt op de knop ‘Voeg Selz toe aan je pagina’. We hebben je toestemming nodig om de winkel op je handelspagina te installeren, dus wees er zeker van dat je op ‘Ja’ klikt op de volgende pagina’s. Zodra je een pagina hebt gekozen om de winkel te installeren, staan jouw items direct op je Facebook-pagina. Simpel.

Jouw community-leden blijven waar ze al waren

 

Ervoor zorgen dat bezoekers regelmatige lezers of community-leden worden kost veel moeite. Het toevoegen van een Facebook-store direct op jouw Facebook-pagina maakt het veel makkelijker voor je community om jouw producten te kopen. Alles wat ze hoeven doen is klikken op de ‘Winkel’-tab en ze kunnen jouw producten bekijken op één pagina.

Eén account regelt alles

 

Of het nu gaat om het bijwerken van je producten of om het veranderen van de kleur van je pagina, elke keer dat er veranderingen doorgevoerd worden in jouw winkel wordt het automatisch ook bijgewerkt in je Facebook-store. Dit betekent dat het niet nodig is om je inventarisatie in zowel je Selz-winkel als in je Facebook-store te beheren. Dit geeft je meer tijd om aan je producten te werken.

Slimme analyses voor opsporen van klanten

 

Omdat de pagina’s gekoppeld zijn, is het ook makkelijker dan ooit om je verkoop bij te houden. Ons Analyse-paneel laat zien waar je klanten vandaan komen, inclusief hoeveel er van Facebook komen. Weten waar je kopers vandaan komen is een belangrijke maatstaf bij online verkoop. Het zal je verbazen om te zien dat jouw Facebook-community dankzij het toevoegen van je winkel aan je Facebook-pagina makkelijker verandert in betalende klanten dan dankzij andere strategieën.

Bij je handelsmerk blijven met specifieke kleuren voor je winkel is gemakkelijk

 

Als aanvulling op het toevoegen van de winkel op je Facebook-pagina, kan je ook de kleuren van jouw eigen handelsmerk aan je Facebook-winkel toevoegen. Dit kan je met je Selz-account beheren in de instellingen van je Selz-winkel. Sterke, uniforme branding maakt het gemakkelijk voor jouw winkel om in het oog te springen in een zee van online bedrijven.

Houdt betrokkenheid op Facebook bij en beloon je community met kortingen

 

Je kunt je Facebook-community ook altijd verrassen met een flits uitverkoop. Deel een kortingscode op jouw Facebook-pagina om je online marketing doelen en verkopen verder te volgen. Of je kunt al jouw producten afprijzen zoals Jess hieronder heeft gedaan.

Niets geeft jouw Facebook-community een betere reden om jouw Facebook-pagina te checken dan opwindend nieuws, kortingen en persoonlijke updates. Iets wat Jess heel goed doet. Een toegankelijke winkel maakt het gemakkelijk voor klanten om jouw producten te kopen.

Jouw community is druk! Herinner hen eraan dat jij producten te koop hebt

 

Onthoud: jouw verkopen gaan niet automatisch omhoog door een winkel aan je Facebook-pagina toe te voegen. Om je verkoop te stimuleren moet je jouw community eraan herinneren dat ze jouw producten kunnen kopen of downloaden. Hen uitnodigen om op jouw Facebook-winkel te klikken is een makkelijke manier om dit te doen.

Aangezien het niet veel vereist, is er geen reden om geen winkel aan je Facebook-pagina toe te voegen. Bovendien zou direct verkopen op je Facebook-pagina een goede manier kunnen zijn om nog meer te communiceren met je community en om je publiek te laten groeien.

Hoe ga jij het gemakkelijk maken voor je publiek om van jou te kopen? Laat hieronder een bericht achter.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube