Algemene Regels Voor Het Gebruik Van Social Media

Als ondernemer of blogger kan je veel social media accounts aanmaken. Je kunt kiezen uit bijvoorbeeld Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn of YouTube. Uiteindelijk wil je met je account je doelgroep aanspreken. Hun aanmoedigen om op de like-, share- of add-to-cart knop te drukken is het belangrijkste. Daarnaast is social media erg waardevol voor de Google ranking en promotie van je website.

In dit blog artikel zal ik je vertellen wat de algemene regels voor het gebruiken van social media zijn.

 

 

Algemene Regels

1. Profiel beschrijving

Als je een zakelijke account hebt is het verstandig om een beschrijving te geven over jezelf en je business. Handel als een marketeer. Gebruik een social media account als een online marketing systeem. Vermeld op je account de branche waarin je werkt, het adres, telefoonnummer, e-mailadres en de contactpersoon. Vergeet niet je websitelink erbij te vermelden. Zo vergroot je ook de ranking bij Google.

 

Gebruik voor alle accounts dezelfde beschrijving en verwijs ook naar je andere accounts. Blijf consistent!

 

2. Afbeeldingen

Als profiel- en omslagfoto kan je het bedrijfslogo plaatsen. Zorg er in ieder geval voor dat de afbeeldingen werk gerelateerd en relevant zijn. Als je een blogger bent kan je jouw eigen foto plaatsen. Zo weten mensen wie ze volgen.

 

Ook hier geldt de regel, blijf consistent. Het maakt niet uit hoeveel verschillende accounts je hebt, gebruik voor alle accounts dezelfde afbeeldingen. Zo wek je vertrouwen op bij de paginabezoekers.

 

3. Don’t forget to update!

Update je content, profiel beschrijving, profielfoto en omslagfoto regelmatig.

Maak een reminder aan om elke 2 weken je profiel te updaten met het laatste nieuws.