Waarom Moet Je Een Webshop Blog Hebben

Ook je webshop moet een blog!

Ik hoef je toch niet vertellen dat je op je website moet bloggen. Ja, een stomme vraag. Wat velen niet weten is dat je ook voor je webshop een blog moet hebben.

Je dacht vast dat het niet mogelijk is toch? Een webshop blog hebben is niet alleen mogelijk, maar ook niet meer weg te denken. Zelfs kleine webshop hebben een blog.

Bloggen heeft een enorme toegevoegde waarde op webshop. Wij kunnen je helpen je Magento webwinkel te koppelen aan je blog. Maar wat zijn nu de voordelen van een webshop blog, en waarover moet je eigenlijk bloggen?

Kan ik wel bloggen op mijn webshop?

Magento is heel leuk en handig. Een zeer gewenste maar ontbrekende functie van Magento is een blogfunctie. Om toch nieuwsberichten, acties en aanbiedingen te kunnen delen met je webshop zijn er diverse blog extensies beschikbaar. WordPress is de beste.

Als je je blog koppelt aan je webwinkel heb je meer ruimte om goede content te delen met klanten. Wanneer je een blog gaat opzetten binnen je webshop is het belangrijk om de juiste structuur te kiezen. Ga je een extern blog opzetten, wordt het blog onderdeel van de bestaande webshop of zet je het blog op een subdomein? Dit is vaak een moeilijke, maar belangrijke keuze. Vrees niet, wij helpen je graag die keuze maken.

Kan ik wel bloggen op mijn webshop?

Het is om verschillende redenen leuk en spannend om een blog op je webshop te plaatsen. Hieronder som ik voor je op.

Meer bezoekers dankzij SEO

Google houdt van goed content. Dat is geen sprookje meer. Met goede content kunnen je bezoekers je makkelijk vinden, omdat je hoog scoort in Google. Let wel dat je niet zomaar blogt, blog om je omzet en afzet te vergroten. De eerder gepubliceerde blogberichten maken je misschien wel dusdanig betrouwbaar, dat bezoekers sneller converteren tot klant.Wanneer je regelmatig nieuwe artikelen post, ziet je webshop er veel levendiger uit en kan je je blog als content marketingstrategie gebruiken.

Informatie verstrekken over je producten

In je webwinkel verkoop je producten die je zelf op en top kent. Hoe leuker zou het nog kunnen zijn om over jou eigen producten of diensten te kunnen vertellen. Jij bent de expert. Je klanten zullen jou eerder geloven. Je blog geeft je de kans te laten zien dat je geen dozenschuiver bent, maar een winkelier met verstand van en liefde voor het vak.

Contact met je bezoekers

Op je blog kan je een gesprek aangaan met je bezoekers. In een comment kunnen ze vragen stellen en ook hun ervaring delen. Jij kan je bezoekers ook vragen om hun mening of om de like knop of share knop te drukken. Vraag ze over wat ze van de nieuwe producten vinden of welk product ze nog missen in je webshop. Je krijgt ook feedback zo.

Contact met je bezoekers

Je blog is het gezicht en de stem van je webwinkel. Daarom kan je met je blog je eigen merkidentiteit creëren. Vermeld je eigenschappen, waarden en passie van je bedrijf, om zodoende een grote loyaliteit en meer klanten te bereiken. De concurrenten zullen weleens piepen bij je om te kijken waarom jouw webwinkel het zo goed doet.

Contact met je bezoekers

Je blog is het gezicht en de stem van je webwinkel. Daarom kan je met je blog je eigen merkidentiteit creëren. Vermeld je eigenschappen, waarden en passie van je bedrijf, om zodoende een grote loyaliteit en meer klanten te bereiken. De concurrenten zullen weleens piepen bij je om te kijken waarom jouw webwinkel het zo goed doet.

Wat moet ik in mijn blogs schrijven?

Ik kan alvast vertellen dat je goede content moet schrijven. In je ‘goede content’, kan je het hebben over je product of dienst. Produceer vooral content die de interesses en/of problemen van jouw klanten adresseert.

Blog berichten op je webwinkel kunnen gaan over:
 

  1. Lancering van een nieuw en uniek product. Leg ook uit wat meerwaarde geeft aan het product.
  2. Tips & trucs over het gebruik van een product of productgroep
  3. Vergelijking van meerdere producten: wanneer en waarom kies je voor een product.
  4. Nieuwste ontwikkelingen binnen jouw doelgroep: een beurs, evenement, iets uit het nieuws
  5. Acties en aanbiedingen
  6. Anekdotes uit de dagelijkse praktijk

 
En? Ben je al overtuigd dat je webshop ook een blog moet hebben. Als je als webwinkelier geen interesse hebt in het bloggen, laat dat dan aan ons over. Wij kunnen uw magento webshop omtoveren in een webshop waarop er regelmatig geblogt wordt en veel verkeer aantrekt.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube