06 85463975 info@gofke.nl

11 Magento 2 extensies

Extensies, extensies en nog eens extensies. We houden allemaal van extensies, toch? Dankzij extensies is Magento het meest gewilde en geprefereerde e-commerce framework wat ooit gemaakt is. Natuurlijk zijn er nog veel andere e-commerce frameworks die je kunt downloaden, maar met Magento is het anders omdat het premium (professioneel) en compleet aanvoelt.

Terwijl we het hebben over Magento 2-extensies, hebben we een lijst samengesteld met de top 10-extensies en eentje extra. Ze helpen niet alleen om de functionaliteiten van jouw Magento 2 webwinkel te verbeteren, maar helpen ook om de naadloze ervaring te creëren waar jouw klanten naar verlangen. Zonder je verder  op te houden, zullen we maar beginnen?

1. Title tag

De title tag bepaalt de naam van een webpagina. De title tag van een pagina is vooral zichtbaar in Google en andere browsers. Beperk de lengte tot 66 karakters en vergeet het kernwoord niet.

Voorbeeld: <title>website maken</title>

 

2. De description tag

Met behulp van de description tag kan Google de juiste informatie aan de gebruiker  tonen. De description tag telt niet mee in de ranking, maar zorgt er wel voor dat internetters uitgenodigd worden om door te klikken. Zet in de description tag een korte samenvatting over uw pagina met 150-200 karakters.

 

Als een pagina geen description tag heeft, toont Google meestal zinsfragmenten van de pagina die de zoekterm van de gebruiker bevatten.

Voorbeeld: <meta name=”description” content=” Zet hier een korte omschrijving van uw pagina neer en maak deze zo aantrekkelijk mogelijk. De lezer die deze omschrijving leest, kunt u hiermee aanmoedigen om door te klikken.” />

 

3. Keywords tag

Keywords speelden vroeger een rol bij het bepalen van de rangorde in een zoeksysteem. De mensen die dit systeem al doorhadden, maakten er misbruik van. Stel, uw blog gaat over cupcakes bakken, terwijl u trefwoorden gebruikt over Beyoncé’s sexy dans. Dit is allemaal misleiding en is strafbaar. Mensen gebruikten heel veel trefwoorden, relevant of niet. Feit was dat ze gevonden moesten worden door zoekmachines.

Het is daarom nu niet verplicht om keywords te geven, want Google scant de inhoud om te weten waarover de tekst gaat. Ze tellen niet mee in de ranking, maar worden wel gebruikt  om misbruik op te sporen. Tip: gebruik maximaal 5 woorden, gescheiden door een komma.

Voorbeeld: <meta name=”keyword” content=”eigen website, eigen website maken, website bouwen” />

 

4. De robots tag

Deze meta tags beheren de mogelijkheid die zoekmachines hebben om uw site op te nemen in hun database of om dit niet te doen (index of noindex). Met deze tags kunt u ook aangeven of de zoekmachine de links op uw pagina mag volgen naar andere pagina’s (follow of nofollow).

Voorbeeld: <meta name=”robots” content=”noindex,nofollow” />

 

5. De viewport tag

Tegenwoordig kunt u met uw smartphone alle pagina’s op het internet bezichtigen. Dit wordt allemaal geregeld door de viewport tag. Deze tag zorgt ervoor dat smartphones met een hoge resolutie toch de mobiele versie van een site laten zien en het bepaalt de leesbaarheid van uw site.

Voorbeeld: <meta name=”viewport” content=”initial-scale=1.0, width=device-width” />

 

6. De content-type tag

De content-type tag definieert het type inhoud van de pagina. Hoewel veel talen gebruikmaken van hetzelfde alfabet, is het soms nodig om te specificeren welk alfabet u op uw website gebruikt. Met deze tag kunt u dus aangeven in welk karakterset uw pagina is opgeslagen. Onthoud! De karakterset van de pagina en de browser waarop de pagina is opgeslagen moeten hetzelfde zijn. De twee karaktersets die voor de html-editor het belangrijkst zijn, zijn ISO-8859-1 en UTF-8.

Voorbeeld: De content-type tag ziet er zo uit: <meta http-equiv=”Content-Type” content=”text/html; charset=utf-8″ />

 

7. De author tag

Bezoekers willen vaak weten wie de schrijver is van een pagina. Dit kunt u laten zien middels de author tag.

Voorbeeld: <meta name=”author” content=”Uw naam” />

 

8. De copyright tag

Hoe maakt u duidelijk dat de afbeeldingen en teksten op uw website veilig en iemands eigendom zijn? Dat doet u met de zogenaamde copyright tag.

Voorbeeld: <meta name=”copyright” content=”© Mijn-eigen-website.nl” />