06 85463975 info@gofke.nl

Heeft u ook een website waar u geld in heeft geïnvesteerd, maar nooit echt klanten, verkopen of offerte aanvragen uit heeft gekregen?

Bijna alle ondernemers hebben een website, maar er zijn er maar weinig die er ook echt goede opbrengsten uit halen. Is dit bij ook bij u het geval? In dit filmpje ga ik een aantal zaken bespreken die een negatieve impact kunnen hebben op het succes van uw website.

Het begrijpen van het probleem zorgt er namelijk voor dat u het probleem ook kunt oplossen. En dat is vooral bij WordPress websites vaak makkelijker dan u denkt.

Hoe bent u begonnen met de bouw van uw website? Vaak starten ondernemers met het bouwen van een website omdat zij een goedkope aanbieding hebben gevonden, of omdat een vriend of een kennis het aanbod doet om een website voor hun te bouwen.

De nadruk ligt op dat moment niet echt op het beantwoorden van de vraag: hoe gaan wij geld verdienen met deze website? Er word gekeken naar wat er past binnen het budget. Wat de eigenaar of opdrachtgever mooi vind en wat er gedaan kan worden binnen de kennis van de bouwer van de site.

En hier gaat het dan vaak ook fout want bij het bouwen van een website moet de focus liggen op:

Wie is uw doelgroep die interesse heeft in uw product of dienst?

Wat verwacht deze doelgroep qua prijs en kwaliteit van u en voldoet u hieraan?

Hoe kunt u deze doelgroep makkelijk en betaalbaar bereiken?

Wanneer er geen goede uitvoering is gegeven aan de antwoorden op deze vragen of wanneer de antwoorden op deze vragen niet bekend zijn en er verkeerd is gegokt is het eindresultaat vaak een website die technisch goed werkt, maar geen of weinig financieel rendemen oplevert.

Zo een situatie kunt u het beste oplossen door even een stapje terug te doen en gewoon even alle belangrijke zaken opnieuw te analyseren en waar nodig zaken te corrigeren.

Het belangrijkste is natuurlijk dat uw product of dienst goed geprijsd is voor uw doelgroep. Ook op het internet is het moeilijk om producten of diensten te verkopen die duurder zijn dan hetzelfde product of dienst bij de concurrentie. Consumenten vergelijken en als er geen reden is om voor een duurder product te kiezen, kiest men toch vaak voor een goedkoper product.

Zodra u weet dat uw product of dienst goed is geprijsd moet u natuurlijk een kijkje nemen naar wie uw doelgroep nu eigenlijk is? Zijn het tieners, ouderen, mannen of zijn het vrouwen etc. One size doesn’t fit all! Promoties en zoeken naar klanten op de verkeerde plek gaat natuurlijk niet werken.

In andere blog artikel kom ik nog terug met meer informatie over welke doelgroepen welke platformen bezoeken.

U bent er echter nog niet. Uw website is nu gepromoveerd van een website die geen bezoekers had naar een website met bezoekers, maar geen conversie. Conversie betekent hoeveel procent van de bezoekers van uw website ook echt een dienst of product bij u koopt.

In andere blog artikel kom ik nog terug met meer informatie over welke doelgroepen welke platformen bezoeken.

U bent er echter nog niet. Uw website is nu gepromoveerd van een website die geen bezoekers had naar een website met bezoekers, maar geen conversie. Conversie betekent hoeveel procent van de bezoekers van uw website ook echt een dienst of product bij u koopt.

Conversie krijgt u met engagement. Engagement betekent dat uw website bezoekers snel interesse krijgen in uw diensten of producten.

Dat bereikt u door uw teksten, foto en videomateriaal te richten op het geven van informatie m.b.t. de redenen waarom de bezoeker op uw website is. Het moet niet de eerste prioriteit van uw content zijn om klanten te vertellen hoe goed uw bedrijf is. U moet uw klanten juist vertellen waarom uw product of dienst de beste oplossing voor hen is.

Uw content moet lekker makkelijk te begrijpen zijn, overzichtelijk worden gepresenteerd en straight to the point zijn. Dat zorgt ervoor dat de bezoekers van uw website kunt overtuigen om voor uw dienst en product te kiezen.

Uw website commercieel succesvol maken is dus zeer goed mogelijk. U moet er alleen voor zorgen dat u de juiste strategie heeft om bezoekers te krijgen op uw site. En ook dat uw content ervoor zorgt dat de bezoekers van uw site heel snel doorhebben dat uw dienst of product de oplossing is waar zij naar op zoek waren.

Wilt u graag dat uw website ook meer omzet oplevert? U mag mij altijd bellen voor 1 uur vrijblijvend advies.

Nieuw in onze blog