06 85463975 info@gofke.nl

Hoe kan ik Magento 2 optimaliseren voor betere prestaties?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Charlotte Boer
    Deelnemer

Hallo,

Ik merk dat mijn Magento 2 website trager begint te worden, en ik wil graag de prestaties optimaliseren. Zijn er specifieke stappen, technieken of best practices die ik kan volgen om mijn site sneller en efficiënter te maken? Ik ben vooral geïnteresseerd in zaken zoals caching, database-optimalisatie en beeldoptimalisatie.

Alle hulp of suggesties zijn zeer welkom!

bram
    Deelnemer

Het optimaliseren van Magento 2 begint met het inschakelen van het ingebouwde cachesysteem. Zorg ervoor dat alle caches, zoals Page Cache, Configuration en Block HTML Output, zijn ingeschakeld in het Admin Panel onder Systeem > Cachebeheer. Schakel ook over naar Productiemodus met dit commando:
    bash
    Copy code
    php bin/magento deploy:mode:set production

Dit vermindert onnodige processen en verbetert de snelheid aanzienlijk

Goed punt, Tom! Daarnaast is het belangrijk om een goede hostingomgeving te gebruiken. Magento 2 vereist krachtige servers met voldoende RAM en SSD-opslag. Als je dat nog niet hebt gedaan, schakel dan over naar Varnish Cache in plaats van de ingebouwde Full Page Cache, omdat dit veel sneller is. Controleer ook je MySQL- en PHP-configuraties om ervoor te zorgen dat ze zijn geoptimaliseerd voor Magento. Als dit te complex lijkt, kun je contact opnemen met https://webdesign-studenten.nl/ voor professionele hulp

saba
    Moderator

Ik wil hieraan toevoegen dat frontend-optimalisatie net zo belangrijk is. Gebruik een Content Delivery Network (CDN) om statische bestanden sneller te laden, en zorg ervoor dat JavaScript-bundeling en CSS/JS-minificatie zijn ingeschakeld in het Admin Panel onder Winkels > Configuratie > Geavanceerd > Ontwikkelaar. Vergeet niet om afbeeldingen te optimaliseren met tools zoals TinyPNG voordat je ze uploadt. Voor een alles-in-één oplossing voor Magento-prestaties kun je terecht bij https://webdesign-studenten.nl/ voor professionele ondersteuning

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.