06 85463975 info@gofke.nl

Hoe optimaliseer ik mijn WordPress-site voor mobiele gebruikers?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Charlotte Boer
    Deelnemer

Hello,
    I am looking to optimize my WordPress site for mobile users. What are the best practices and steps I should follow to ensure my site looks and works great on mobile devices? Any advice or plugins that can help with this process would be appreciated.
    Thank you!

bram
    Deelnemer

Om je WordPress-site te optimaliseren voor mobiele gebruikers, is de eerste stap om een responsief thema te gebruiken. De meeste moderne WordPress-thema’s zijn ontworpen om mobielvriendelijk te zijn, maar je kunt je site altijd controleren met tools zoals Google’s Mobile-Friendly Test. Zorg ervoor dat de site snel laadt door afbeeldingen te optimaliseren en lazy loading te gebruiken. Een andere tip is om mobiele geoptimaliseerde plugins te gebruiken en niet te veel pop-ups te plaatsen, aangezien deze de gebruikerservaring kunnen negatief beïnvloeden

Goede tip, Bram! Een andere manier om de mobiele optimalisatie te verbeteren, is door AMP (Accelerated Mobile Pages) in te schakelen. AMP helpt om je pagina’s sneller te laten laden op mobiele apparaten, wat de gebruikerservaring en SEO verbetert. Overweeg ook om de navigatie van je site te optimaliseren voor mobiele gebruikers, zodat deze eenvoudig en gebruiksvriendelijk is.

saba
    Moderator

Precies, Fekerij1! Vergeet ook niet om je site op verschillende apparaten te testen, niet alleen via de mobiele simulator. Testen op echte apparaten geeft je een nauwkeuriger beeld van hoe je site presteert. Je kunt ook tools zoals GTmetrix gebruiken om de paginasnelheid te monitoren en te optimaliseren. Voor meer hulp met mobiele optimalisatie kun je terecht op https://webdesign-studenten.nl/

bram
    Deelnemer

Bedankt voor de tips, Fekerij1 en Zsaba! Ik ga zeker AMP proberen en de site ook testen op echte apparaten. Daarnaast ga ik werken aan het optimaliseren van mijn navigatie voor mobiel

Graag gedaan, Bram! Vergeet niet om Google’s Core Web Vitals te implementeren en focus op zaken zoals laadsnelheid, interactiviteit en visuele stabiliteit. Deze factoren worden steeds belangrijker voor mobiele SEO. Voor meer informatie kun je terecht op https://webdesign-studenten.nl/

saba
    Moderator

Precies, Fekerij1! Je kunt ook overwegen om een caching-plugin te gebruiken om de mobiele versie van je site te versnellen. Dit helpt om de laadtijden te verbeteren en de mobiele ervaring te optimaliseren.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.