06 85463975 info@gofke.nl

Hoe zorg ik ervoor dat mijn logo goed schaalt voor verschillende formaten?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Charlotte Boer
    Deelnemer

Hallo,
    Ik heb een logo op mijn website geplaatst, maar ik merk dat het niet goed schaalt op verschillende schermformaten zoals mobiele telefoons en tablets. Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn logo responsive is en op elke schermgrootte goed weergegeven wordt?
    Bij voorbaat dank!

bram
    Deelnemer

Ik ben bezig met een logo voor mijn bedrijf, maar ik ben bang dat het er niet goed uitziet in verschillende formaten. Hoe zorg ik ervoor dat mijn logo goed schaalt?

Het belangrijkste is om je logo als vector te ontwerpen. Tools zoals Adobe Illustrator of Inkscape maken vectorafbeeldingen die zonder kwaliteitsverlies kunnen worden geschaald. Een vectorformaat zorgt ervoor dat je logo er scherp uitziet, of het nu op een visitekaartje staat of op een billboard.

saba
    Moderator

Precies! Houd je ontwerp ook simpel. Vermijd te veel details of dunne lijnen die onduidelijk worden als het logo kleiner wordt. Als je meer tips nodig hebt over schaalbare logo’s, kijk dan eens op webdesign-studenten.nl/logo-ontwerp. Ze hebben veel handige informatie.

bram
    Deelnemer

Ik werk nu in Photoshop, maar dat is rastergebaseerd. Moet ik overstappen op een vectorprogramma? En wat moet ik doen met de tekst in mijn logo?

bram
    Deelnemer

Ik werk momenteel in Photoshop, maar dat is rastergebaseerd. Is het beter om over te stappen op een vectorprogramma? En hoe ga ik het beste om met de tekst in mijn logo?

Ja, een vectorprogramma is veel beter voor logo-ontwerp. Wat betreft tekst: zorg dat je de tekst omzet in contouren of paden voordat je het logo afrondt. Zo blijft de tekstvorm intact, ongeacht het formaat of de gebruikte apparaten.

saba
    Moderator

Test je logo ook in zwart-wit en op verschillende groottes. Als het er in grijstinten en kleine formaten nog steeds herkenbaar uitziet, zit je goed. En als je hulp nodig hebt om een professioneel logo te maken, raad ik aan om webdesign-studenten.nl/logo-ontwerp te bekijken. Daar vind je handige tips.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.