06 85463975 info@gofke.nl

Hulp nodig bij branding voor mijn bedrijf

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Daan
    Deelnemer

Hey allemaal,

Ik heb een klein bedrijf dat duurzame verpakkingen verkoopt, maar ik merk dat ik moeite heb om klanten aan te trekken. Mijn producten zijn van goede kwaliteit en redelijk geprijsd, maar ik heb het gevoel dat mijn branding niet goed genoeg overkomt. Mijn logo, website en social media zijn allemaal oké, maar er mist iets waardoor mensen echt vertrouwen krijgen in mijn merk. Heeft iemand tips hoe ik mijn branding kan verbeteren?

Evi
    Deelnemer

Hoi Daan,
    Dat klinkt frustrerend! Heb je al een duidelijke merkboodschap? Veel klanten willen niet alleen weten wat je verkoopt, maar ook waarom je het doet. Wat maakt jouw duurzame verpakkingen uniek? Misschien kun je dat sterker naar voren brengen in je branding.

Daan
    Deelnemer

Bedankt, Evi. Mijn focus ligt op volledig biologisch afbreekbare verpakkingen die betaalbaar zijn voor kleine bedrijven. Ik probeer vooral lokale bedrijven te bereiken, maar misschien komt dat niet duidelijk genoeg over. Hoe kan ik dat beter communiceren?

Daan
    Deelnemer

Dat is een goed idee, Emma! Ik heb wel tevreden klanten, maar ik heb nog nooit echt hun ervaringen gedeeld. Denk je dat ik dit op mijn website of social media moet doen?

Emma
    Deelnemer

Beide! Zet bijvoorbeeld een “klantenervaring”-sectie op je website en deel regelmatig korte verhalen op social media. En misschien kun je zelfs korte video’s maken waarin je klanten vertelt waarom ze voor jou hebben gekozen. Dat maakt het persoonlijker.

Hoi Daan,

Goede tips hier! Naast wat Evi en Emma zeggen, kun je ook overwegen om je branding te versterken met visuele consistentie. Heb je een vast kleurenpalet, lettertype en stijlen die je overal gebruikt? Inconsistentie kan ervoor zorgen dat mensen je merk niet goed onthouden. Op onze site hebben we een paar branding-experts die je hiermee kunnen helpen. Kijk gerust even: http://www.webdesign-studenten.nl.

Succes en laat ons weten hoe het gaat!

Daan
    Deelnemer

Dank jullie wel, iedereen. Ik ga werken aan mijn merkverhaal, klantenervaringen delen en mijn visuele stijl nog eens onder de loep nemen. Jullie tips hebben me echt nieuwe inzichten gegeven!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.