06 85463975 info@gofke.nl

Inspiratie nodig voor een logo-idee

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Finn
    Deelnemer

Hey iedereen,

Ik ben bezig met een nieuw project voor een online platform dat freelancers en opdrachtgevers verbindt. Ik zoek inspiratie voor een logo dat zowel professioneel als uitnodigend is. Heeft iemand ideeën of tips voor hoe ik een uniek logo kan laten ontwerpen? Moet ik bijvoorbeeld een symbool, tekst of een combinatie gebruiken?

Emma
    Deelnemer

Hoi Finn,

Klinkt als een leuk project! Voor een platform zoals dat van jou zou ik gaan voor een combinatie van een symbool en tekst. Het symbool kan iets abstracts zijn dat samenwerking of verbinding uitstraalt, zoals cirkels of lijnen die samenkomen. Wat voor kleuren denk je te gebruiken?

Finn
    Deelnemer

Bedankt, Emma! Ik had gedacht aan blauwtinten voor professionaliteit en misschien een warmere kleur zoals oranje of geel om toegankelijkheid te laten zien. Denk je dat dat een goede combinatie is?

Emma
    Deelnemer

Absoluut, blauw en oranje werken vaak goed samen! Blauw voor betrouwbaarheid en oranje om het wat speelser te maken. Zorg er wel voor dat de kleuren niet te fel zijn, zodat het logo er niet schreeuwerig uitziet. Heb je al nagedacht over het lettertype?

Finn
    Deelnemer

Nog niet echt, maar ik wil iets moderns en strak, zoals een sans-serif font. Het moet makkelijk leesbaar zijn op kleine schermen, want het platform wordt veel mobiel gebruikt. Heb jij suggesties?

Emma
    Deelnemer

Probeer Open Sans, Lato of Poppins. Die zijn allemaal modern en goed leesbaar. En als je iets uniekers wilt, kun je een designer vragen om een aangepast lettertype te maken dat bij je merk past. Laat je ons weten hoe het eruitziet als het af is?

Hoi Finn,

Wat een tof project! Emma geeft al veel goede tips. Als je nog twijfelt over ontwerpideeën, kun je ook een brainstormsessie doen met een designer. Soms helpt het om eerst een moodboard te maken met logo’s en stijlen die je aanspreken. Op onze website kun je designers vinden die je daarbij kunnen helpen. Kijk hier voor meer info: http://www.webdesign-studenten.nl. Succes!

Finn
    Deelnemer

Dank jullie wel voor alle ideeën en tips! Ik ga aan de slag met een moodboard en neem contact op met een designer via jullie site. Jullie hebben me echt verder geholpen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.