06 85463975 info@gofke.nl

Logo of complete brand identity voor mijn nieuwe bedrijf als bloemist?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Daan
    Deelnemer

Hoi allemaal,

Ik ben net een eigen bloemenwinkel gestart en ik zit een beetje vast met de branding. Ik vraag me af of ik gewoon een logo moet laten ontwerpen of meteen een complete brand identity moet laten maken. Is een volledige brand identity niet een beetje overdreven (en duur) voor een klein bedrijf zoals het mijne? Wat zijn jullie ervaringen?

Evi
    Deelnemer

Hoi,

Ik zou zeggen, begin gewoon met een logo. Een brand identity klinkt mooi, maar het is vaak veel werk en kostbaar. Voor een kleine bloemenwinkel is een goed logo echt al voldoende om klanten aan te trekken. Later kun je altijd uitbreiden naar een brand identity als je bedrijf groeit.

Daan
    Deelnemer

Eens met, maar ik wil er iets aan toevoegen. Als je ook actief bent op social media, dan kan een brand identity je veel voordelen bieden. Het helpt om een consistente en herkenbare uitstraling te hebben, wat belangrijk is om een goede indruk achter te laten. Vooral als je veel foto’s van je bloemen post, kan een visuele identiteit een sterk effect hebben.

Goede vraag! Het hangt echt af van je doelen. Een logo is een goed startpunt en vaak ook een basis voor de rest van je branding. Als je bijvoorbeeld online actief bent (social media, website), is een complete brand identity handig om een consistente en professionele uitstraling te krijgen.

We hebben op onze website een handige prijsvergelijkingstool waarmee je kunt kijken wat de kosten zijn voor zowel een los logo als een complete brand identity. Misschien helpt dat je bij het maken van een beslissing. Hier is de link: https://webdesign-studenten.nl/logo-ontwerp/

Succes!

Emma
    Deelnemer

Ik werk zelf als grafisch ontwerper en ik raad altijd aan om tenminste een kleine brand identity te laten maken. Het hoeft niet super uitgebreid te zijn. Denk aan een kleurenpalet, lettertypes en een paar stijlgidsen. Daarmee kun je al een heel consistente uitstraling creëren zonder dat het een fortuin kost.

Finn
    Deelnemer

Eerlijk gezegd is een brand identity echt zonde van het geld voor kleine bedrijven. Klanten komen bij jou voor bloemen, niet voor je branding. Een mooi logo is genoeg. Besteed je budget liever aan marketing of betere producten.

Daan
    Deelnemer

Ik ben ook bloemist en ik heb wel een brand identity laten maken. Ik merk dat klanten me veel serieuzer nemen sinds mijn social media en visitekaartjes er professioneel uitzien. Bovendien krijg ik veel complimenten over hoe alles bij elkaar past. Het is een investering, maar voor mij was het de moeite waard.

Evi
    Deelnemer

ik ben het deels met je eens, maar onderschat branding niet. Consistentie zorgt voor herkenbaarheid en dat kan juist helpen om klanten aan je te binden. Vooral op platforms zoals Instagram is een goede visuele stijl echt een pluspunt.

Finn
    Deelnemer

Bedankt voor alle reacties! Het lijkt erop dat ik moet nadenken over wat voor mij het belangrijkste is. Social media en een professionele uitstraling vind ik wel belangrijk, dus misschien is een kleine brand identity toch wel handig. Ik ga zeker even op de website van @WebDesignStudenten.nl kijken naar die prijsvergelijking.

Klinkt goed, @Finn! Als je meer vragen hebt of hulp nodig hebt bij het vergelijken van opties, laat het ons weten. Veel succes met je bloemenwinkel!

Finn
    Deelnemer

Hou ons op de hoogte! Altijd leuk om te zien hoe anderen hun branding aanpakken. Succes!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.