- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar, 3 maanden geleden door
saba.
-
AuteurBerichten
-
september 17, 2024 om 11:57 am #230448
Charlotte Boer
DeelnemerHallo,
Ik heb een WordPress-site, maar ik merk dat er geen e-mails worden verzonden, zoals wachtwoordherstel of notificaties. Ik heb geprobeerd verschillende e-mailplugins te gebruiken, maar niets lijkt te werken. Wat kan het probleem zijn en hoe los ik dit op? Alvast bedankt voor de hulp!december 18, 2024 om 8:32 am #230612bram
DeelnemerHet niet verzenden van e-mails in WordPress is een veelvoorkomend probleem dat verschillende oorzaken kan hebben. Controleer eerst of de e-mailfunctionaliteit van je server goed werkt. Soms worden e-mails niet verzonden door verkeerd geconfigureerde SMTP-instellingen. Je kunt ook proberen een plugin zoals WP Mail SMTP te gebruiken om je e-mailconfiguratie goed in te stellen en een betrouwbare externe e-mailservice te gebruiken om ervoor te zorgen dat e-mails correct worden afgeleverd
december 18, 2024 om 8:42 am #230613fekerij1@gmail.com
DeelnemerGoede suggestie, Bram! Een andere mogelijke oorzaak zijn de instellingen van je e-mailprovider. Als je een externe provider zoals Gmail gebruikt, blokkeren zij soms e-mails die via WordPress worden verzonden vanwege hun beveiligingsinstellingen. Probeer SMTP in te stellen met een plugin zoals WP Mail SMTP. Controleer ook of je hostingprovider de e-mailverzending blokkeert of beperkingen heeft op het aantal verzonden e-mails
december 18, 2024 om 8:43 am #230614saba
ModeratorPrecies, Fekerij1! Als je e-mails nog steeds niet werken, controleer dan of je WordPress-site het juiste ‘Van’-e-mailadres gebruikt. Zorg ervoor dat het e-mailadres overeenkomt met het domein waarvandaan het wordt verzonden. Het gebruik van een e-mailadres zoals wordpress@jouwdomein.com in plaats van een openbaar e-mailadres (bijvoorbeeld Gmail) kan helpen om spamfilters te vermijden. Voor meer gedetailleerde ondersteuning kun je terecht op https://webdesign-studenten.nl/
december 18, 2024 om 8:46 am #230615bram
DeelnemerBedankt voor de tips! Ik ga proberen WP Mail SMTP te gebruiken en de e-mailinstellingen nog eens te controleren. Als het probleem aanhoudt, neem ik contact op met mijn hostingprovider om te kijken of er beperkingen zijn
december 18, 2024 om 8:48 am #230616fekerij1@gmail.com
DeelnemerDat klinkt als een goed plan, Bram! Als je nog steeds problemen hebt, zorg er dan voor dat je de e-mailverzendfunctie test door een test-e-mail te sturen via de WordPress-dashboard. Op die manier kun je ontdekken waar het probleem ligt. Voor verdere hulp kun je altijd terecht op https://webdesign-studenten.nl/.
december 18, 2024 om 8:49 am #230617saba
ModeratorJa, testen is essentieel! Je kunt ook je e-maillogs controleren om te zien of de e-mails worden geblokkeerd of als spam worden gemarkeerd. Het is ook de moeite waard om bij je hostingprovider na te vragen of er serverproblemen zijn. Laat het me weten als je verdere hulp nodig hebt, je kunt terecht op https://webdesign-studenten.nl/
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.