06 85463975 info@gofke.nl

Waarom ziet mijn logo er niet professioneel uit?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Emma
    Deelnemer

Goede vraag! Een paar dingen om op te letten:

1. Typografie: Gebruik maximaal twee lettertypes en zorg dat ze goed bij elkaar passen.
    2. Kleurgebruik: Te veel kleuren kunnen rommelig ogen. Houd het bij 2-3 kleuren die goed contrasteren en bij je merk passen.
    3. Eenvoud: Hoe simpeler, hoe beter. Kijk naar grote merken; hun logo’s zijn vaak minimalistisch en toch krachtig.
    4. Uitlijning: Zorg dat je elementen goed uitgelijnd zijn en gebruik een raster om symmetrie te behouden.

Daan
    Deelnemer

Hoi Emma,

Goed dat je dit vraagt! Veel beginnende logo’s missen vaak balans en eenvoud. Gebruik je een vectorprogramma zoals Illustrator of werk je in Photoshop? Vectoren zijn superbelangrijk, want je logo moet schaalbaar blijven zonder kwaliteitsverlies.

Emma
    Deelnemer

Ik heb het in Photoshop gemaakt omdat ik daar het meest vertrouwd mee ben. Kan dat een probleem zijn?

Daan
    Deelnemer

Ja, dat kan een deel van het probleem zijn. Photoshop werkt met pixels, terwijl een logo meestal in vectorformaat moet zijn. Dit zorgt ervoor dat het scherp blijft op elk formaat. Probeer je ontwerp over te zetten naar Illustrator of Inkscape en werk met de Pen Tool.

Emma
    Deelnemer

Oké, dat snap ik. Maar buiten het technische, hoe zorg ik ervoor dat het ontwerp er beter uitziet? Soms voelt het rommelig of niet in balans.

Emma
    Deelnemer

Goede vraag! Een paar dingen om op te letten:

Typografie: Gebruik maximaal twee lettertypes en zorg dat ze goed bij elkaar passen.

Kleurgebruik: Te veel kleuren kunnen rommelig ogen. Houd het bij 2-3 kleuren die goed contrasteren en bij je merk passen.

Eenvoud: Hoe simpeler, hoe beter. Kijk naar grote merken; hun logo’s zijn vaak minimalistisch en toch krachtig.

Uitlijning: Zorg dat je elementen goed uitgelijnd zijn en gebruik een raster om symmetrie te behouden.

Emma
    Deelnemer

Dat zijn superhandige tips! Ik denk dat mijn lettertypes niet echt matchen en dat ik misschien te veel details heb toegevoegd. Ik ga eens experimenteren met een simpeler design.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.