10 tips- Fashion webwinkel beginnenĀ 

Hoe begin ik een online boutique?

Wel, die vraag is vaker gesteld. In deze blog leert u stap voor stap precies wat u moet doen, zodat u de droom om een mooie online winkel te beheren kunt vervullen.

 

Hoe start ik een modewebwinkel?

 

  • Maak uw juridische zaken in orde – dat doen de pro’s als eerst!

Aangezien dit van land tot land verschilt en vaak ook van staat tot staat, treed ik hier niet in details. U zult echter wel bepaalde belangrijke documenten  nodig hebben voordat u online een boetiek kunt openen. Vooral als u van plan bent om uw voorraad te kopen via geregistreerde groothandelaren of misschien drop-ship producten gaat verkopen. U zult ten eerste een verkoopvergunning nodig hebben en geregistreerd moeten zijn bij de kamer van koophandel.

  • Maak een businessplan – een belangrijke succesfactor

Wanneer u als ondernemer een eigen bedrijf wil starten, wordt u snel geconfronteerd met een aantal vragen. Het succes van een goede webshop hangt samen met een goed plan. In een ondernemingsplan legt u vast wat voor webshop u gaat beginnen en hoe u van plan bent dat te doen. Schrijf niet te formeel, want een ondernemingsplan is meestal voor uzelf. Houd het realistisch en wees creatief.

  • Kies een naam voor uw bedrijf – houd het simpel

De naam van uw webwinkel is belangrijk. Het moet onvergetelijk, spelbaar en gemakkelijk uit te spreken zijn. Maar even belangrijk is, dat het de aard van uw business moet reflecteren.

Kies een naam met karakter waarvoor u zich niet schaamt. U moet het met tevredenheid kunnen uitspreken.

Neem niet teveel tijd om een naam te bepalen. Deze naam generator is een geweldige plek om te beginnen. Ik heb onlangs ook de Hipster naam generator ontdekt, die somt net zo lang  namen voor u op totdat u een leuke vindt.

Het beste van beide opties is dat ze u domeinnamen geven die nog niet gebruikt zijn. Misschien weet u al hoe vermoeiend het is om tijd te besteden aan het bedenken van een naam voor uw webwinkel, om daarna uit te vinden dat het domein reeds vergeven is?

  • Maak een logo en ga verder

Het verkrijgen van een (professioneel) logo kan op verschillende manieren. Doe het zelf als u er goed in bent, zo niet schakel dan een expert in .Besteed niet veel tijd aan het maken van uw logo.

Het hebben van een logo is in feite geen noodzaak, design trends op typografisch gebaseerde logo’s zijn op dit moment een trend . Een logo bepaalt de conversie en de omzet van uw webwinkel niet.

Bekijk enkele van deze gratis of zeer goedkope logo generatoren hieronder.

  • Bepaal uw merk FILOSOFIE

Het creëren van een merk is meer dan alleen een chique logo en een aantal gouden letters. In feite gaat het er niet zo zeer om hoe uw website eruit ziet, maar meer welk gevoel  uw website oproept bij de eventuele klant.

Voor goede merken zijn deze twee kenmerken een gegeven:

  1. Gemakkelijk te identificeren en te herkennen
  2. De ideale klant wil met u verbonden blijven

Samenwerken met ondernemers en verenigingen uit dezelfde branche levert voordelen op. Deel altijd uw bedrijfsverhalen en visitekaartjes met deze groepen.

U zult merken dat mensen eerder uw website willen delen met anderen als ze zich hip en cool voelen in uw kleding.

Dat betekent dus in de praktijk dat u een branding specialist zou kunnen inhuren, als het in uw budget past,  om u te helpen de visuele identiteit van uw webwinkel en merk te bepalen.

Stel  dat u uw online winkel zult beginnen met een klein budget en het inhuren van een specialist gewoon niet aan de orde is ,zijn  er toch een aantal eenvoudige stappen die u kunt zetten om ervoor te zorgen dat u een branded ervaring voor uw klanten creëert. Hierdoor zullen uw klanten zich niet generen om uw webwinkel te delen met anderen.

  • Maak een moodboard voor de sfeer

Om de juiste sfeer te scheppen voor uw ontwerp is het handig om een moodboard te maken. Het is een groot prikbord waar allerlei foto’s, knipsels, stukken stof en andere artikelen bij elkaar worden gebracht.

Tegenwoordig is het niet meer nodig om een enorm groot prikbord aan uw muur te hangen.  Een digitale moodboard is nu populair. Met Pinterest kunt u dat heel makkelijk en snel doen.

Maak een moodboard voor uw ideale klanten, met voorraad- en de kledinglijn.

  • Niet alle hosting bedrijven zijn gelijk

Als u een webwinkel gaat beginnen, heeft u een  webhosting nodig of uw eigen server. Als u  nieuw bent in de e-commerce wereld, zal de keuze moeilijk zijn. Ga niet voor de webhost die het goedkoopst is. Doe eerst goed onderzoek. Ga na wat de voordelen zijn en hoe de after sale service is.

Als uw inkomen en levensonderhoud afhankelijk zijn van uw website, dan moet u kiezen voor een gerenommeerde host, die u genoeg ruimte op de server biedt voor al uw foto’s en functionaliteiten en die ook betrouwbaar is.

De snelste manier om erachter te komen wie de beste webhosters zijn, is navraag te doen in forums en groepen.

  • Kies een e-commerce platform dat past bij uw budget en doelen

Naast het selecteren van een webhost, moet u ook nog een e-commerce platform kiezen. Net als bij webhosting, zijn niet alle platforms gelijk en de goedkoopste optie lijkt op dit moment misschien een goed idee maar op lang termijn is het niet hetgene dat u nodig heeft.

U wilt een platform met een uitstekende klantenservice, die u zal toestaan om de schaal omhoog of omlaag te doen, afhankelijk van uw zakelijke behoeften.

Het moet ook een grote ingebouwde functionaliteit hebben en de mogelijkheid om extra functionaliteit te zetten als het bedrijf groeit en uw behoeftes veranderen.

Sign-up voor het beste platform en denk daarbij niet alleen na over de huidige stand van uw bedrijf maar bedenk ook waar u uw bedrijf wilt zien na 12 maanden.

Verzamel het geld! Welke payment processor zult u gebruiken?

De verwerking van betalingen is het meest kritische onderdeel van uw online boetiek. Het maakt niet uit hoe slecht of goed uw merk en producten zijn, als bezoekers het niet makkelijk van uw website kunnen kopen, zullen ze er geen moeite voor doen. Ze gaan dan naar uw concurrent.

De meeste e-commerce platforms zullen een ingebouwde payment processor hebben in hun platform, maar dat betekent niet dat u verplicht bent die te gebruiken.

U moet natuurlijk eerst nagaan wie uw doelgroep is en welke betaalmethode zij het liefst hanteren. De klant  zal niet voor een eenmalige aankoop bij uw webwinkel een pasje kopen bij iDEAL.

Kies de betalingsmethode die bij u past. U kunt ook in forums en groepen vragen wat klanten het liefst gebruiken of wat de ervaringen zijn van andere webwinkeliers.

Hoe maak je een online boutique? Dit is een vraag die ik haast elke dag te horen krijg. Ik sta open voor  tips. Misschien kan ik die in mijn volgende blog meenemen. U kunt hiervoor de commentsectie gebruiken.