06 85463975 info@gofke.nl

Beste manieren om logo mock-ups te maken?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    wp-backup
    Sleutelbeheerder

Hoi allemaal,

Ik ben bezig met een paar logo-ontwerpen voor klanten, maar ik struggle met het goed presenteren van mijn designs. Ik wil graag professionele logo mock-ups maken, maar weet niet goed welke tools ik het beste kan gebruiken. Wat raden jullie aan?

wp-backup
    Sleutelbeheerder

Hoi Finn,

Goede vraag! Een sterke presentatie van je logo maakt echt een verschil. Heb je al eens gewerkt met Adobe Photoshop en smart objects? Daarmee kun je je logo’s mooi op verschillende oppervlakken tonen, zoals visitekaartjes, kleding en gevelborden.

wp-backup
    Sleutelbeheerder

Ja, ik heb wel wat ervaring met Photoshop, maar nog nooit met smart objects. Is dat moeilijk om te gebruiken?

wp-backup
    Sleutelbeheerder

Nee, helemaal niet! Je opent gewoon een mock-up bestand met een smart object, past het logo aan en Photoshop plaatst het automatisch op het juiste oppervlak met schaduwen en perspectief. Super handig en bespaart veel tijd. Maar als je een gratis alternatief zoekt, kun je Photopea proberen, dat werkt direct in je browser.

wp-backup
    Sleutelbeheerder

Klinkt interessant! Maar wat als ik iets echt unieks wil maken, zonder standaard templates?

wp-backup
    Sleutelbeheerder

Dan zou je Blender kunnen proberen voor 3D-mock-ups. Het heeft wel een leercurve, maar als je unieke presentaties wilt maken, is het echt de moeite waard. Wil je iets sneller, dan zijn er ook online tools zoals Placeit of MockupWorld, waar je kant-en-klare mock-ups kunt bewerken.

wp-backup
    Sleutelbeheerder

Hoi Finn en Evi,

Mooie discussie! Nog een tip: zorg ervoor dat je mock-ups aansluiten bij het merk en de doelgroep van je klant. Een tech-bedrijf wil misschien een mock-up op een website of app-interface, terwijl een restaurant liever een mock-up op een menu of gevelbord ziet. We hebben een handige gids over mock-ups op onze website. Check het hier: http://www.webdesign-studenten.nl

Succes en laat ons weten welke tools voor jullie het beste werken!

wp-backup
    Sleutelbeheerder

Bedankt, Evi en Admin! Ik ga smart objects in Photoshop proberen en misschien ook even kijken naar Blender. Ik laat jullie weten hoe het gaat!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.