06 85463975 info@gofke.nl

Fout bij het genereren van sitemap

  • Dit onderwerp bevat 6 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren geleden door Yara.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #56534
    Luuk
    Deelnemer

    Hallo, wanneer ik probeer een sitemap te genereren in Magento 2, krijg ik de volgende foutmelding: “Please make sure that “/” is writable by the web server.
    Als iemand me hiermee kan helpen zou het geweldig zijn, alvast bedankt.

    #56535
    Noah
    Deelnemer

    Waarschijnlijk is jouw bestandseigenaar niet dezelfde als de gebruiker die de webserver draait.
    Om die reden kan de webserver het bestand niet schrijven. Kun je dat controleren?

    #56536
    Luuk
    Deelnemer

    Mijn bestandseigenaar van de server is magento: www-data, wanneer ik typ bij de SSH Is-lah

    #56537
    Noah
    Deelnemer

    Heeft de groep misschien alleen leestoegang?

    #56538
    Sandra Bakker
    Moderator

    Maak een map aan in de Magento map en stel 777-toestemming in.
    Geef is sitemap path value / test op en sla deze op.
    Waar test is my directory name.

    #56539
    Noah
    Deelnemer

    Probeer de 777-toestemming te vermijden. Het is een veiligheidsrisico.
    Probeer de eigenaar van die bestanden / mappen in te stellen met dezelfde gebruiker als degene die het web server proces uitvoert.

    #56540
    Yara
    Deelnemer

    In mijn geval Magento 2.4 CE (Ubuntu 18.4, Apache), was de oplossing om de directory groep en de eigenaar als www-data te hebben. Daarvoor was eigenaar: magento en groep: www-data. Deze wijziging is vereist, omdat HTTP-login bij Magento admin via Apache 2 verloopt, waarbij de gebruiker en groep www-data zijn.
    Alle bestanden en mappen in de betreffende map blijven als eigenaar: magento en groep: www-data.
    Bijv.: /var/www/html/mydomain.com/magento/
    The sitemap file is now written successfully with owner and group of www-data.
    Succes!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.