06 85463975 info@gofke.nl

7 handige tips om meer omzet te halen uit uw website

Een website is een onmisbare tool voor bedrijven die hun omzet willen laten groeien. Veel ondernemers die geen marketing of promotie achtergrond hebben vinden het moeilijk om het maximale te halen uit hun website of webwinkel. En wanneer u het budget niet heeft voor het inhuren van een internet promotie specialist kan het vaak ontmoedigend zijn wanneer u na vele uren inzet toch geen omzet krijgt uit uw website.

Soms moet u gewoon zoeken naar goedkope alternatieven zoals het inhuren van een student voor het uitvoeren van internet promotie taken. Dat kan al vanaf €25,- ex btw per uur.

Kijk ook even naar de volgende tips en tricks. Die kunnen u ook helpen bij het verbeteren van uw omzet.

1. Creëer een strategie

 

Als u uw producten en/of diensten online wilt verkopen, is het belangrijk om vooraf te bepalen wat uw doel is: wilt u meer verkoop genereren, wilt u slechts een aantal producten tonen, of moet het dienen voor nazorg na de verkoop? Zodra u dat weet, kunt u beginnen met het ontwikkelen van een strategie. Het is ook van cruciaal belang om rekening te houden met uw potentiële klanten en wat zij verlangen. U kunt bijvoorbeeld marktonderzoek doen om inzicht te krijgen in de behoeften en wensen van uw doelgroep. Bovendien, om uw online aanwezigheid te optimaliseren, kunt u overwegen om zoekmachineoptimalisatie (SEO) toe te passen om ervoor te zorgen dat uw website gemakkelijk gevonden wordt door potentiële klanten wanneer ze online naar relevante producten of diensten zoeken. Het begrijpen van uw klanten en het toepassen van de juiste online marketingstrategieën kan uw kansen op succes aanzienlijk vergroten.

2. Ontwikkel een goede webshop

Uw webshop kan de eerste manier van contact zijn met potentiële klanten. Daarom is het belangrijk dat u het beste van uw bedrijf laat zien. Klanten moeten uw aanbod kunnen bekijken en indien nodig probleemloos kunnen kopen. Het is ook belangrijk dat uw webshop veilig is, de levering regelt, openstaat voor klantcontact, up-to-date is en rekening houdt met de geldende wetten en regels waarmee u te maken heeft. Als u al deze punten duidelijk in uw webshop kunt verwerken, zal de potentiële klant eerder vertrouwen in u hebben. Bovendien kunt u overwegen om verschillende betaalmethoden aan te bieden, zoals creditcards, PayPal en andere gangbare betaalmethoden, om het winkelen voor uw klanten nog gemakkelijker te maken. Ook is het handig om recensies en beoordelingen van tevreden klanten te tonen om het vertrouwen van potentiële kopers te vergroten.

3. Zorg voor een online betalingssysteem

Er zijn verschillende manieren waarop klanten online kunnen betalen. Bijvoorbeeld, het is mogelijk om creditcardbetalingen via de telefoon te accepteren. Echter, de meeste bedrijven regelen betalingen via hun bank en/of bieden een betaaldienst zoals PayPal aan. Beide opties zijn zeer betaalbaar en maken het kopen gemakkelijker en toegankelijker voor uw klanten. Toon op uw website welke betalingsmogelijkheden beschikbaar zijn, zodat de potentiële klant achteraf niet voor verrassingen komt te staan. Het is ook handig om duidelijk de stappen voor het voltooien van een betaling te vermelden, zodat klanten precies weten wat ze kunnen verwachten bij het afrekenen. Dit kan hun vertrouwen vergroten en de kans op succesvolle transacties verhogen.

4. Zorg dat uw webshop gebruiksvriendelijk en professioneel is

De wijze waarop u orders verwerkt, heeft grote invloed op de indruk die u op klanten maakt. Wanneer de aankoop en ontvangst van producten soepel verlopen, zal een klant eerder geneigd zijn vaker aankopen bij uw webshop te doen. Daarom is het erg handig om een geautomatiseerd systeem te gebruiken bij uw webshop. Dit zorgt ervoor dat de aankoop snel en efficiënt bij de klant terecht komt en u hierbij sneller zal vertrouwen en aanbevelen bij vrienden en familie.

5. Bezorging van de producten

Kies een geschikte manier om uw producten bij uw klanten te bezorgen. In het geval van software kunnen leveringen plaatsvinden via downloads. Fysieke producten kunnen worden bezorgd via de post en/of particuliere koeriersdiensten. Het is belangrijk om uw klanten op de hoogte te houden. Dus als u een postbedrijf wilt gebruiken, zorg er dan voor dat de klant het pakket kan volgen. U kunt bijvoorbeeld een trackingnummer aanbieden waarmee klanten de voortgang van hun levering online kunnen volgen. Dit geeft hen gemoedsrust en vertrouwen in de levering van hun bestelling. Het is ook handig om een geschatte levertijd te vermelden, zodat klanten weten wanneer ze hun producten kunnen verwachten. Op deze manier biedt u een transparante en klantvriendelijke bezorgservice.

6. Maak uw webshop zichtbaar

Het heeft geen nut om een geweldige webshop te hebben als het niet bekend is. Internet marketing kan er voor zorgen dat uw webshop meer bekendheid krijgt. Hieronder valt een zoekmachine optimalisatie, betalen per klik, advertenties en e-nieuwsbrieven. Dit zal potentiële klanten aantrekken tot uw webshop. Daarnaast kunnen gratis programma’s van zoekmachines helpen om meer informatie te geven over uw webshop waardoor u uw site verder kunt optimaliseren.

7. Gebruik van social media

Instagram, Facebook en Twitter zijn goedkope manieren om in een klap veel bereik te krijgen. Door regelmatig wat te posten met meer informatie over uw (nieuwe) producten zult u al snel zien, dat u meer bereik krijgt op uw website. Maak gebruik van goede foto’s, korte teksten en tags. Als potentiele klanten gaan zoeken op een tag, zullen ze uw product tegen komen.

Met deze makkelijke tips kan u een groot verschil maken voor uw website. Wij wensen u daarom ook veel succes.
Als u graag meer tips wilt over verschillende soorten onderwerpen met betrekking tot marketing, houdt dan zeker onze website in de gaten. En wanneer u zelf de tijd niet heeft om te werken aan uw website kunnen wij u ook assisteren voor maar €25,- ex btw per uur.

Nieuw in onze blog